Fredag 20120302

Då är det äntligen fredag. Summerar lite om vad som har hänt i denna veckan.

Måndag 27/2: Då var det löning, fixning utav räkningarna.

Tisdag 28/2: Gick upp redan kl: 05.00 för att få gjort det jag skulle. Dags för Simbas kastrering lämnades hos vetrinären kl:08.00. Därefter var jag själv uppe på HMC för att lämna mina blodprov för kontroll av min sköldkörtel. Hade huvudvärk hela dagen men kom hem en stund till mina päron på en fika på mors super goda sockerbullar. Sen därefter var det dags att hämta hem Simba efter sin kastrering. Hämtade honom runt 17.00. Körde hem mig och Simba för att sedan Älsklingen fick köra ner till apoteket efter Simbas tabletter mot smärtan. När älsklingen kom hem så testade vi om Simba ville ha mat och det ville han, ville dock äta ur Älsklingens hand och inte ur skålen. Sedan satt jag med honom från typ 17.30-02.00 oavbrutet, han hade ont och låg och gnydde och pep. Ingen bra kombination att först gå upp 05.00 ha skallebank hela dagen, ingen middag och sen sitta uppe så länge. Så vi ringde efter M för att höra om han kunde avlasta oss och det kunde han, han hämtade Simba och sen gick vi och la oss och jag somnade på direkten.

Onsdag 29/2: Hemma själv för Simba var kvar hos M

Torsdag 1/3: Hämtade hem Simba idag vid 16.00 Skönt att få hem honom igen, är så tomt utan honom. Älsklingen fixade mat medans jag satt och höllt Simba sällskap. Sen var det dags att äta. Därefter gick vi ut en liten runda så han kunde kissa av sig. Sen upp igen och då satte jag mig framför tvn o hade Simba vid mina fötter. Älsklingen körde iväg till Maxi Toftanäs för vår veckohandling. Kvällen gick bra med Simba, åt och drack okej, inga problem med det alls. Sen så var det dags att sova, vi hade satt in den öppna korgen till honom på Älsklingens sida av sängen, han låg i den i typ 5 minuter sen så la han sig sidan om på golvet. Sen efter några timmar så hoppa han själv upp i vår säng och la sig mellan oss. Var så mysigt.

Fredag 2/3: Vaknade i sängen med Simba liggandes mellan oss fortfarande. Låg och klappade honom och mös. Älsklingen gick upp och skulle köra till jobb och jag och Simba låg kvar och vila upp oss lite till tills jag behövde gå upp. Jag tog av honom tratten för jag skulle ge han mat och vatten, efter han ätit lite ur min hand. Sen därefter så gick vi ut en promenad och det gick bra, kissade som han skulle men han har inte bajsat sen i tisdags så vi väntar på när det ska komma. När vi är ute så ser det ut som han vill sätta sig och bajsa men kan inte.
=( Men men det kommer nog vilken dag som helst.
Längtar tills Älsklingen kommer hem så vi kan hålla fredag alla 3 tillsammans.

Nu ska jag strax ut i köket och fixa mig lite frukost och kanske kolla på tv eller nån film medans jag äter, får se vad som gå på tv först om det är lönt o starta tvn =)

Trevlig helg önskar vi 3 här hemma <3


Första dagen hemma
Första dagen

Torsdagseftermiddag
Torsdags eftermiddagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback