20110712

Jahapp då var det slut med semestern ihop med älsklingen, han började jobba igår den 11/7-2011 Själv så har jag lite längre semester till den 18/8-2011 för då börjar jag min första termin i skolan, ja ni läste rätt jag ska börja plugga igen, ska till en början plugga upp mina betyg från gymnasiet då jag var skoltrött. Ska bli kul och börja skolan på nytt, blir säkerligen helt annorlunda jämfört med den obligatoriska skolgången. Jag ska satsa allt och lite till på detta.

Idag så blir det en dag i tvättstugan och samtidigt slappedag här hemma för min del. Är inte så jobbigt med tvätten då den sköter sej själv från och till. Har plockat fram lax som skall ätas idag med hjärtat ikväll, men först när han kommer hem så blir det en tur ner till vår kolonilott för att plocka av våra egna potatis som vi odlat där nere. Sen blir det hem och skala dem och koka. Sen ska det bli riktigt gott =D

Vi har förresten skaffat oss ett akvarium, så rogivande det är att sitta och kolla på fiskarna, vi har just nu bara 12 fiskar, 6 st Citrontetra och 6 st Zebrafiskar. Ska köpa malar sen en dag för just nu är det för rent för dem där. Blir även fler fiskar, tror vi ska hålla oss till max 4 olika sorter just nu i alla fall, är så mycket att hålla koll på i ett akvarium, växterna ska må bra vattnet ska ha bra värde och fiskarna ska må bra. Men kul är det. Vi tänkte först köpa ett 54 liters kar men han på Zoogiganten rekommenderade oss att köpa ett större så det blev ett 102 liters istället, tur det för annars hade vi inte fått plats med så mycket.

Här kommer bilder på det:







Sen så har vi dessa växterna som vi vet namnet på:



Detta var vad jag hade att bjuda på idag.. Ha en fin dag allihopa!
Trevlig semester för er som börjar den nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback