Gå eller inte gå?

Sitter här hemma o funderar på om man ska gå eller inte gå på morfars begravning, den är på torsdag. Känner att jag inte vill men får lite ångest för att lämna beskedet till min mamma om att jag inte vill. De flesta man frågat så säger de att man måste gå dit, varför måste man de?! Andra säger att jag kommer ångra mej. Har inte haft så mycket kontakt med min morfar, han har inte gratulerat mej på min födelsedag, inte till mina syskon heller. Han har bara varit en morfar på avstånd som man träffat ibland då mina kusiner haft sina kalas då de fyllt år. De bodde då grannar så de var bara gångavstånd för morfar.

Så måste man gå eller man kan få vara hemma om man känner att man vill de!?


Kommentarer
Postat av: carro
Hehe tack ska du ha!



Du får fråga dig själv Varför du inte vill gå på begravningen. Begravningar är bra sätt att säga Hejdå på. Att få ett avslut. Jag har valt bort begravningar som min mosters man som inte var särskilt trevlig mot någon. Jag träffade mina mor och far föräldrar väldigt lite men valde att gå på begravningen för att trots allt säga adjö och även för mina föräldrars skull, visa stöd! och att säga Adjö även om vi inte haft särskilt mkt kontakt.
2010-04-19 @ 19:46:16
Postat av: Angelika
Förstår att det är ett svårt val & en begravning är ju aldrig något kul.. Men jag tycker du ska fundera ordentligt själv för att komma fram till hur du vill göra. Om du inte vill är det okej! Det är DITT val ingen annans, men jag tror att du kommer ångra dig om du inte går.. Kanske inte nu, men längre fram!
2010-04-20 @ 11:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback