Hundkurs Snart Avklarad

Som ni kanske vet så har jag, Micke o Simba kvällsaktiviteter på Måndagskvällarna i 10 veckor, har gått 6 gånger redan. Så vi har bara 4 gånger kvar utav vår hundkörskola/lydnadskurs. Är väldigt spännande o kul att göra allt där ute. Simba e så duktig fast han "bara" är 5 månader o 1 vecka blir han på onsdag den 30/9. Tiden har gått så himlans fort.. Jag o Micke turas om varannan gång som ledare just för att Simba ska lyssna på oss båda 2. Som igår var det min tur, jobbade med Inkallning o att sitt/stanna kvar sen gå fot utan koppel. Gick bättre än vad vi hade förväntat oss då vi alltid har honom kopplad då vi går på promenad. Släpper honom först när vi kommit hem igen o ska gå lite i trädgården så han kan få busa av sej lite där oxå..
Vi har övat i massor med att gå fot med Simba, men vi har ett problem med honom när han går fot så e hans nos nere i marken o snusar, min tanke e ju att huvudet ska vara raktframåt o inte nere, vi frågade ledarna på Hundkursen om bra tips på att försöka lära honom att gå fot på rätt sätt. Vi fick lite tips o nu så ska vi öva lite på det till nästa gång.
Jag började redan i morse o det gick jättebra, han gick fot med huvudet uppe o rakt fram. Tänkte jag skulle testa honom igen nu egentligen men så skulle Micke iväg hem en sväng till sina föräldrar o Simba satte sej på vår dörrmatta o visste direkt att Micke skulle köra bil så då frågade jag om Simba ville åka Bil o han blev så glad o man såg direkt i hans ögon hur de skrek JAAA skynda typ.. Så det var bara att öppna ytterdörren o ner kom han fort. Så nu i skrivande stund så e Simba hemma o busar med sin mamma Lizzie. Kommer hem innan 16.00 skulle jag tro, för Micke ska in till Malmö/Klubben o skjuta idag, han håller på med pistolskytte.

Detta får vara för idag, orkar inte tänka mer på vad som kan skrivas här...


Simba Som En Liten Ewok:






Kommer ny spännande läsning inom kort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback