Helgaktiviteter 20/9-2009

Ja då har de blivit dags för lite update i bloggisen.. Har inte hänt så mycket, Micke var ju som jag skrev i Måndags uppe i Växjö o hämtade en MC med sin far o Tommy.. Vi var o handlade mat på Maxi på Onsdagen men de skulle egentligen gjorts på Tisdagen men jag pallade inte åka iväg o gå där inne.

Torsdagen så sa Micke att han ville upp till Höör för att kolla där han spelade softairgun. Med oss hade vi S o B, första gången som jag träffade B, verkar vara en trevlig kille.. Var kul att komma hemifrån på en liten bilfärd.. Vi sa att vi kunde åka in om till Skostallet som ligger på vägen, så de gjorde vi men ack så besvikna vi blev, fanns ju inte så värst snygga skor o priset ska vi inte tala om..Vi hade liksom tänkt köpa oss ett par skor vardera, men icke.. Var hemma igen efter typ 2 timmar kanske så de var precis lagom.. Egentligen var de tänkt att Micke skulle iväg med Tommy på bowlingen men han frågade far sin om han orkade köra honom istället, så de gjorde han.. Vi slappade resten av kvällen, jag satt här o Micke kollade på Antikrundan, gjorde jag med fast på webben efter de var slut på tv.

Idag fredag så har vi bara varit hemma på förmiddagen fram till typ 16.00 då vi körde ner till Mickes mormor o morfar för att hämta 3 par byxor som hans mormor sytt upp till honom, det 3:dje paret hade sömmen släppt på baken, helt nya var de oxå...  Dåligt sytt från början.. Efter vi hämtat byxorna var de dags för att köra hem o gratulera min far som fyller år idag, gratulerade även min mor fast hon inte fyller år idag utan den 18 april, de slår oftast ihop deras födelsedagar till ett kalas.. Vi kom samtidigt som min syster o hennes kille, o vi gick före dem eftersom vi sedan hade bestämt att vi skulle hämta brossan o hans fjälla inne på Centralen i Malmö, Så vi fick kört in där o hittade en parkeingsplats en bit bort. vi behövde inte vänta så länge på dem för de kom ganska fort.. Jag fick ledsaga tina som hon heter o Micke hjälpte min bror, bort till bilen. Sen körde Micke hem till mina päron för att släppa Göran o Tina eftersom de alltid sover där hos dem.. Ingela o Berra hade kört hem till Berras föräldrar e stund, men de kom strax efter vi kom hem där.. Vi satt en stund i soffan hos päronen o snackade lite o så.. Klockan blev 19.45 o vi skulle hem o kolla på Så ska det låta klockan 20.00 men kom på att vi skulle kolla på krukor som Mickes far fått från sitt jobb, jag fick 4 st, bruna gammeldags, fina var dem.. Ska se imorgon om jag kan placera ut dem till någon blomma/växt som jag har...

Lördagens aktiviteter:
Micke ska hem till sina päron under förmiddagen o bygga lite till på mcsläpen. Sen på kvällen så ska vi till Genarp då min yngsta kusin fyller 20 år, e lite kalas o så för henne.. E lite därför som Göran o Tina e nere i Skåne.. De bor i Halmstad.. Får se om jag bjuder hem dem på lite kaffe på söndag eller vad som e tänkt, kanske syrran vill att de ska hälsa på i Janstorp?! E ju bättre de får träffas nu i helgen då Ingela o Berra jobbar i veckorna o vi gör det inte :(
Göran o Tina kommer åka hem på Tisdagen så vi får väl ses på Måndag om de inte bestämt o planerat in nåt annat..

Oj detta blev nog det längsta inlägget som jag skrivit, skulle jag tro.. Men det får räcka för ikväll då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback