Ny sängstomme 29/7-2009

Idag så var vi på IKEA, det var jag, Micke, hans mamma Lena, hans lillasyster Titti och så var det Linus som Titti har hand om vissa dagar.. Var Titti som skulle kolla på massa olika möbler o så till sin lägenhet som hon ska flytta in i. Vi passade på att kolla på sängstommar då vi var så trötta på vår gamla begagnade.. Så idag slog vi till o köpte en Malmsängstomme i ekfanér.
Men vi sa dock att vi får vänta till söndag att sätta ihop den eller i alla fall tills Micke blivit bättre i ryggen. Men alla som känner mej vet att oftas så vill jag ha upp sakerna o så som jag köpt direkt. Vi låg o pratade/vilade i gamla sängen o så sa jag att jag kunde höra med min syster Ingela om hon kanske kunde kommit hit imorgon o hjälpa mej o sätta ihop den eftersom hon e arbetslös igen. Så jag tog upp hemtelefonen o ringde till henne o flörtade lite med henne o vi bestämde att imorgon kommer hon hit.. Men knappt en timme senare så smsar hon o frågar om jag inte vill ha den uppsatt ikväll för då kunde hennes man Berra oxå hjälpa till, så vi slog till direkt. Så nu står den här vår nya sängstomme. renbäddad o redo för att möta våra trötta kroppar..
Ska bli trevligt o krypa ner i den nu snart.. Ska bara svalka mig efter min duschning.. Så imorgon blir det lite att plocka undan o så, för vi hade ju varsin vit låda under sängen fullproppad med lite olika saker. Det får sorteras o så, för nu e vår säng lägre så de går inte in under där, tyvärr.. Så vi får ta oss in till Bauhouse en dag o köpa några andra lådor att ha våra saker i o så kanske sätta ner dem i källaren.
Kommer säkert in en bild på hur sängen o så ser ut imorgon, orkar inte lägga in bilderna nu.
Men tyvärr så blir det ingen på hur det såg ut FÖRE då jag kom på när jag skruvat ur sista skruven =(
Kanske jag har en gammal bild på sängen, ska nog leta lite imorgon i "rasterna" då jag ska tvätta o plocka undan o så lite här i lägenheten, man skulle kunna tro vi var nyinflyattde här just nu som här ser ut. Ser ut som ett bombnedslag *TRIVS INTE*

Nä nu kallar ny/gamla sängen ;)
Gonatt alla läsare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback