Mitt Växtrike

Idag så har jag varti duktig, har plantarat mina växter som jag haft i en vas med vatten för o få rötter på dem. Började redan igår då jag planterade till min svärmor har lovat henne en porslinsblomma som jag då har MASSOR av. Idag så blev det fler planteringar, sammanlagt med den svärmor fick så blev det 7 stycken krukor. Ska ge en till en annan person som tydligen inte hade så många blommor/växter men jag nämner inga namn.




Detta är min porslinsblomma som jag visat er tidigare då jag behövde en ny kruka, har tagit lite tid innan jag kommit till skott o fotograferat den som den ser ut nu med en ny fin kruka. Men här kommer den som Före och Efter:

Detta är även modersväxten, där jag plockar sticklingar:
            Före:                                                       Efter:  
           Min fina STORA porslinsblomma                       Detta är min porslinsblomma som jag visat er tidigare då jag behövde en ny kruka, har tagit lite tid innan jag kommit till skott o fotat den som den ser ut nu med en ny fin kruka. Men här kommer den    

Ja jag har den på samma plats eftersom den trivdes så bra där i den hörnan.
Får se hur de andra planteringarna tar sej nu, kanske helt fel period att göra det på
men det skiter jag i.. Det brukar bli bra i slutändan...

Kommer fler bilder på några av mina växter:

nyplanterad 21-02-2009                    Nyplanterade 21-02-2009

Min sambo säger att jag kunde ju sälja lite för o få pengar men jag vet inte,
vem skulle köpa mina egna hemuppdrivna växter??
Kanske kan göra lite reklam här?!

E ni intresserade så kan ni ju bara höra av er här via en kommentar 


 


Kommentarer
Postat av: Carro
11s" rel="nofollow">http://www.blocket.se/vi/19988186.htm?ca=2311s här är annonsen !



Vad fint du har med dina blommor. Vi har inte EN ÄNDA växt hemma hos oss. Skäms...

Men man får prova sig fram...katterna gillar att klösa livet ur växter som har för tunna blad...de Äter upp tulpaner om jag har det. Och de gillar att sitta i fönsterkarmarna...och det är ju där man har blommor. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till det..
2009-02-24 @ 07:43:14
Postat av: Carro
2009-02-24 @ 11:34:24
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Carro
Ang ditt förra inlägg, jag har gjort min blogg på www.scrapblog.com



Hmm...ok du kan söka om du vill...finns när du söker efter benno och så är det en bild på 5 olika hyllor i svart,grönt,rött,silver
2009-02-24 @ 16:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback