Mölleröd 29/8-2009

Igår så var vi på en tur upp till Mölleröd för att titta på militärisk historia. Det vill säga en massa stridsvagnar o liknande.. Vi hade med oss både Simba o Mickes bror Tommy. På vägen dit så lyckades vi såklart komma i en bilkö i Lilla Bo har jag för mig att det heter, det ligger ju en bit innan Bosjökloster. Var ju den traditionella Jakt & Fiskemässan där o det hade vi ingen aning om så vi satt i en bilkö i en halv timme, mindre kul. Men men fram kom vi så småningom till Mölleröd. Vi anlände där precis lagom innan själva uppvisningen av alla de olika stridsvagnarna, så vi stod där de kom in o Micke fotograferade de som han e mest intresserade av.
Där vi stod var perfekt för honom att fotografera då han slapp alla människorna som står i vägen oftast.. Har inte sett bilderna ännu men det kommer nog senare, ska be om en bild därifrån så jag kan lägga upp den här.. Var där i 2 timmar sen så körde vi hem eftersom det börade regna som bara den där uppe o det e inte så kul att traska runt där då i o med det e på en stor åker...
Så vi körde hemåt men stannade på en korvmoj o handlade lite mat.. Vi tänkte först bara köra hem o lämna Tommy o sen sticka direkt men så ville Mickes mor att vi skulle komma in om för de hade en present till Simba.. Var ett rätt så stort köttben som de köpt till honom på Palmfestivalen (Mikaeli) i Trelleborg. O så visade det sej att Tommy lagt en beställning på en present till mig som de skulle fixa där nere...

Presenten till mig från Tommy:

En T-shirt med texten Mulle Meck i lysande ROSA


 



Tack så mycket Tommy, men hämden e ljuv ;)
Men det var en kul grej...


Just det innan vi lämnade vår trädgård så fick vi gå med Simba så han skulle kissa o så innan avfärd.. Vi skådade då lillkillen när han kissa o gissa vad, jo han lyfte på sitt ben för första gången.. För dem som inte vet vad det innebär så e det för de blir könsmogna då, så nu har vi en könsmogen kille här hemma. Imorse när jag gick en runda med honom lyfte han benet igen en gång, så det e precis i början av det i alla fall.. Vi har inte hört nåt om Chico börjat lyfta på benen ännu..


Sen på kvällen så var vi bortbjudna på kräftskiva hos vår gemensamma vän Michael (Swurre) Det var trevligt o slabbigt, men gott. Dock så åt jag bara kräftstjärtarna eftersom jag inte redde ut klorna.. Men jag skalade själv stjärtarna till skillnad från Swurre, som e en latmask ;) Han hade köpt sina färdigskalade. E ju hela grejen med kräftskiva att skala dem o sen äta.. Sen när vi käkat klart så satt vi o snackade lite hemma hos honom en stund o sen så körde vi hem till oss o kollade på Sagan om de 2 tornen. Jag såg inte så jättemycket eftersom jag var så jäkla trött, mina ögon gick i kors. Så jag ville bara gå o lägga mej. Så det gjorde jag typ 22.20 Micke fick gå ut med Simba ihop med Swurre för jag orkade inte..



29/8-2009


Nu får detta räcka för denna gången, håller just nu på med tvätten eftersom jag ska jobba hela nästa vecka så det e bäst att ha rena kläder då jag jobbar i en hygigenzon.

Hörs o störs en annan dag..


Ha det fin fint...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback